lørdag den 28. januar 2012

28/1-12 Coromandel Halvøen

Idag kom så dagen hvor jeg skulle sige farvel og på gensyn til alle de dejlige mennesker jeg har rejst med de sidste 3 uger. Jeg sagde farvel i lufthavnen inden de gik ind for at Checke Ind til Hamborg.Efter en række håndtryk og nogle knus, så gik jeg hen til Hertz for at få udleveret min bil. Det gik nemt og Ewan dukkede op, for at være sikker på at jeg kom godt afsted, og gav også lige de sidste små køretips til turen. Skulle lige tænke lidt over dette med at køre i venstre side, men det har gået meget fint hele dagen.
Da jeg ankom til Thames omkring middagstid fandt jeg mit Motel og fik tjekket ind. Fint lille Motel med 6 lejligheder. Værtinden gav mig en kande mælk og 2 småkager – det gør man åbenbart heromkring. Jeg skulle være i Coromandel Town kl. 14, så jeg begav mig ud på en overkommelig køretur på 54 km. Det troede jeg da ihvertfald. Men vejen langs med vestkysten på coromandel halvøen består sådan cirka af 80 sving og nok må man køre 70-100 km/t det meste af vejen, men det tog 1 time og 45 minutter at tilbagelægge de 54 km.
DSC09438  DSC09459
Så jeg ankom for sent til mit tog hos Driving Creek Railway i Coromandel Town, men heldigvis var der nogle få ledeige pladser på det næste kl 15. Så jeg gik ned til “The Organic Cafe” og ville have en lækker bøfsandwich. Men nej, det kunne jeg ikke få, idet dette var en “Hippie Cafe” og de serverede kun vegetarmad. Men så pyt da, så jeg bestilte en Gourmet Burger (med Brie og Salat) og en kop varm kakao. Det var faktisk et rigtigt godt måltid.
DSC09478  DSC09477
Kl. 15 steg jeg ombord på det lille tog, og så kørte vi op på bjerget. Det var en hyggelig tur og meget spændende at høre om historien bag denne togbane, som egentlig blev etableret for at hente ler ned fra toppen.
 DSC09554 DSC09543 DSC09528
Efter togturen skulle jeg have været til Kennedy Bay, men jeg ville hjem i dagslys, så turen gik stille og roligt tilbage til Thames. Her kørte jeg ind til Pak’n’Save og fik handlet lidt ind til de næste dage. Iaften skal jeg vist bare have en sandwich med spegepølse og hummus, og så må vi se hvad dagen imorgen bringer.
DSC09582 DSC09589