lørdag den 23. november 2013

22/11 Sommerfugle og Mikrobryggeri

Efter endnu en dejlig morgenmad på hotellet, gik vi på en havevandring. Vi så og fik fortalt om manfe af de forskellige blomster og frugttræer der var. Hotellet bruger frugterne og urterne fra haven i deres mad.

Så stod vi på bussen og lidt senere var vi fremme ved Ecoselva Pepe Tapia. Pepe har en fritidsbeskæftiglese med at udklække sommerfugle. Pepe fortalte meget levende om hvordan indsamler sommerfugle æg hverdag, og udklækker dem. Vi så hele processen fra æg til udklækning. Pepe har de seneste 13 år udklækket ca. 6150 sommerfugle i 276 forskellige arter, og en stor del af disse er udsat i Amazonas junglen. Ved siden af sit hus havde han et lille net-hus, hvor vi kunne se et stort udvalg af sommerfugle.

DSC07754 DSC07824 DSC07841

De næste par timer kørte vi op i bjergene imod Puyo. Vi kom igennem mange små byer, og fælles for alle disse små samfund, er at de alle har en skole med en stor sportshal. Vi ankommer til Puyo ved middagstid, og får lidt tid til at købe postkort og souvenirs imens bussen bliver tanket. Midt i byen var der mange butikker der handlede med produkter lavet af sukkerrør, alt fra slik til rom. Lidt udenfor byen kommer vi til Restaurant Las Palmas, hvor vi fik Kylling med Ris, Kartofler og salat til frokost.

Vi kører nu videre imod Banos, vores overnatningsby de næste par dage. Banos ligger ved indgangen til Amazonas Basinet. Vores hotel ligger lige midt i byen, og fra værelset har jeg udsigt til den store kirke og lidt af gågaden. Meget hyggelig by.

Jeg har afleveret mit beskidte tøj til vask, og fået en tid til massage, altsammen for kun 30 dollars. Massagen var lige hvad jeg trængte til, køn pige med bløde hænder. Efter massagen gik Preben, Lone og jeg på kaffebar og fik en Bananasplit og jeg fik en kop Chokolade til.

Vi mødtes alle i lobyen kl. 19, og gik et stykke op i byen. Vi skulle på Mikro Bryggeri og smage deres øl. Jeg fik en Stray Dog Stout med smag af chokolade. Det var meget hyggeligt lige at samles alle mand til en øl, inden vi gik ned til vores restaurant. Hele byen er pyntet op til jul med lys i alle de farver der findes. Aftensmaden var en Barbecue Tallerken med Kylling, Kalv, Oksekød og 2 forskellige pølser.