lørdag den 22. september 2012

22/9 Khao Takiab & Wat Khow Takiab

Jeg har flere gange på stranden set bjerget mod syd. Så fra morgenstunden hyrede jeg en taxa og kørte til Khao Takiab Strand og gik op til Buddha Templet. Temperaturen i Hua Hin er bedst om formiddagen her i regntiden.

DSC02359 DSC02354 DSC02356

Min taxa holdt og ventede på mig, og jeg blev kørt op på Abe-Bjerget, hvor der også er et tempel: Wat Khow Takiab. Trappen op til Wat Khow Takiab er ret stejl, men det er på den anden side god motion fra morgenstunden. Fra templet er der en rigtig god udsigt over Hua Hin og man kan i det fjerne skimte øen Singhtoh, knap 800 meter fra stranden.

Wat Khow Takiab DSC02362 

Der er rigtig mange aber på dette bjerg, og man skal virkelig passe på sine ting. Det er især et problem hvis man vandrer op på bjerget. Det er som andre steder i Thailand, muligt at købe foder til disse Makakaber. Men munkene der passer templet giver dem også mad, og plejer dem som er blevet alvorligt skadet i slåskampen om den sparsomme mad.

DSC02379 DSC02376 DSC02378

Efter en kort formiddagslur på hotellet, og tjek af bagage, så tjekkede jeg ud fra hotellet lige omkring frokost. Fik min bagage opbevaret og tog kun mit kamera med ud i det pulserende Hua Hin. Igen idag er det meget varmt, så hyrer en Tuktuk og kører ud til Village Market. Det er et stort indkøbscenter, men de handler kun med mærkevarer. Jeg var i centeret i et par timer, og besøgte da også Swensen´s isbar, og fik mig en Bananasplit og lidt Cafe Latte. Efter lidt handlen gik jeg mod udgangen, hvor jeg så mødte Flemming og Bente. Vi tog en Tuktuk ind til hotellet.

DSC02414  DSC02415 DSC02427

Jeg gik hen til Roberts Pizzabar og bestilte en Pizza og 1 stor Chang. Der går jo lang tid inden jeg får aftensmad idag, idet vi først skal flyve kl. 01:20. Vi blev hentet på hotellerne kl. 18 i minibus. Kl. 22 var jeg tjekket ind i lufthavnen og har været igennem immigrationen. Så nu er der kun ventetid. Vi ses i Danmark.