torsdag den 13. september 2012

12/9 Siam Ocean World

Hen på formidagen tog jeg med hotellets shuttle båd til Taksin kajpladsen, og derfra videre ind til Bangkok centrum med Sky Train. Inde ved den centrale togstation Siam, stod jeg af og gik en tur rundt i det facionable indkøbscenter Siam Paragon. Alle butikker i dette center er ægte mærkevarer, lige fra tøj til store biler.

DSC00844  DSC00901

Jeg gik ned i kælderplan og tog en rundtur i Siam Ocean World, hvilket er et stort Akvarium. Herinde kan man se alt det kryb somlver i Thailand, og fisk og hajer. Jeg så da de håndfodrede tigerhajerne. Efter et par timer i selskab med vandrotter, afrikanske pingviner, tigerhajer og kryb, tog jeg tilbage til hotellet. Vi skulle mødes kl. 15:30, for at starte på rundrejsen.

  DSC00888  DSC00899

Vi blev kørt ind til Chinatown, hvor vi gik en tur og hørte lidt om den kinesiske kultur i Thailand. Det var meget spændende, og vi var også lige et smut forbi verdens største Buddha. Den vejer 5,5 Tons og er i massivt guld, anslået værdi er 38 Milliarder Dollars. Den var utrolig flot.

DSC00913  DSC00930

Efter tur rundt i Chinatown, var det blevet tid til lidt at spise, så vi gik på Thai-restaurant og fik en klassisk 3-retters menu, bestående af: forårsruller, Suppe & Kylling med stegte nudler. Efter maden gik vi over til Banegården, og fik købt det sidste proviant til togturen.

DSC00968  DSC00969 DSC00970

Vel ombord på toget, fik jeg redt min seng, og så samledes vi i spisevognen til hyggelig samvær. Øllet er relativt billigt hernede, omkring 14 kr. for 650 ml god Thai-Øl. Onkring kl, 23 lukkede baren og vik gik til køjs i bumletoget.