onsdag den 19. september 2012

19/9 Turen til Hua Hin

Idag kunne der soves lidt længere, idet det er dagen hvor vi skal i Chiang Mai Lufthavn og flyve til Bangkok. Vi kørte fra hotellet Chiang Mai Plaze kl. 8:30 og ankom i lufthavnen omkring kl. 9. Efter en kort check-in og security-check, fløj vi til Bangkok kl. 10. Flyveturen tog 52 minutter i en ret moderne Boeing 747. Vel ankommet til Bangkok, fik vi udleveret vores bagage og gik ned til vores bus. Vi sagde farvel til guiderne Thomas og Benjamin.

DSC02205

Der var meget trafik ud af Bangkok, det stod nærmest helt stille. Men efter vi var kommet ud på betalingsmotorvejen, gik det fint. Vi passerede et stort område hvor de udvinder salt fra havvandet. Efter et par timers kørsel stoppede vi ved en rasteplads, hvor der var flere butikker, bla. KFC og 7eleven. Så der blev spist en sen frokost og tanket op til resten af busturen til Hua Hin. Turen tog ialt ca. 3½ time.

Efter at have fået mit værelse, gik jeg en tur ned til havet. Dejlig sandstrand, og vandet er kun omkring 28-30 gr. Så mon ikke det bliver til en svømmetur eller to i løbet af de næste 3 dage. Jeg har hertil aften været på byvandring sammen med vores Guide, Johan, hvor vi fik lidt indsigt hvor der er spændende butikker og spisesteder i Hua Hin. Og efterfølgende gik jeg på American BBC Rib og fik en halv portion ben med bagt kartoffel og hvidløgsflutes. Pris inkl. en stor øl og 10% drikkepenge: 120 kroner svarende til 600 Baht – jeg blev godt mæt.

DSC02213  DSC02219