mandag den 10. september 2012

10/9 Bangkok

Vi landede i Bangkok efter 10 timers flyvning, og turen er egentlig gået meget godt, flyveren var kun halv fuld, så god plads hele vejen. Efter ankomst til Bangkok, blev vi – Bravotours-gruppen på 8 – samlet op af vores danske guide Benjamin, og er nu ankommet til vores “Flodhotel” Ramada Placa ved floden Menam. Hotellet er af meget høj standard i 17 etager.

Har været ude at gå en tur i nærområdet, her ligger blandt andet et stort nymorderniseret marked i de gamle pakhuse fra “Øst Asiatisk Kompagni”. Men der var lukket i boderne, de åbner omkring kl. 17. Men der er heldigvis meget andet at se på i Bangkoks gader. Thai’erne er ikke påtrængende, så det er faktisk muligt at gå og kigge uden at blive antastet.

DSC00584 DSC00571 DSC00588

Her i eftermiddag har jeg været inde i byen med Skyrail, hvor jeg fulgtes med 2 fra min gruppe som har været her flere gange. Vi var inde og se det store 6-etagers marked, med en massiv mængde kopivarer. Jeg købte ikke noget, udover lidt at drikke. Da jeg kom tilbage derfra gik ud og fik lidt at spise.

I aften har jeg været på Dinner Cruise, det var eb hyggelig oplevelse, og rigtig god mad, omend jeg måtte springe en suppe over – den havde nok slået mig ihjel…. den var spicy. Efter maden var der en lille opvisning fra en lokal dansetrup ombord. Sejlturen varede 2 timer, og vi er blevet kørt hjem i taxaer.