onsdag den 15. september 2010

Telegraph Station

DSC03670 Stod tidligt op og gik ned til Cykeludlejningen og lejede en mountainbike. Jeg tog turen ud til Telegraph Station som var den første hvide by i det centrale Australien, bygget op omkring en Telegraflinie imellem Aidelade & Darwin i 1872. Telegrafistens opgave var blot at lytte til vigtige meddelelser og sende dem videre igen.

Efter at have set hele området, kørte jeg tilbage til Alice Springs DSC03698langs Todd River, som burde være knastør nu,  men på grund af omfattende regnfald i den seneste tid, så er der vand i floden.

Tilbage i Alice Springs cyklede jeg op på Anzac Hill og nød udsigten over byen. Efter en rundtur i byen, kørte jeg tilbage med cyklen. Det er nemlig begyndt at regne igen.

Håber på oplaring inden imorgen, hvor jeg skal på Safari i 4 dage ved Ayers Rock og Kings Canyon.

DSC03655

DSC03708