søndag den 26. september 2010

24/9: Gunlom Waterfall Creek & Edith Falls

DSC04597 Kørte fra Darwin tidligt for at komme ud på Stuart Highway. Kørte 200 km mod syd til Pine Creek, derefter drejede jeg mod vest og fortsatte ind ad Kakadu Highway 70 km. Så skulle jeg ind til Gunlom Waterfall Creek, og det er på 4WD Gravelroad = Vaskebræt Grusvej 37 km.
Da jeg endelig landede ved Gunlom gik jeg først ned til Ploungepoolen, men der var midlertidig badeforbud fordi de var ved at genplante området. Nå men så måtte jeg jo klatre op til det øvre pool område, som er placeret på toppen af vandfaldet. Det var utroligt flot da jeg først kom derop. Jeg havde badetøjet med og var ikke længe om, at hoppe i en af de mange pools deroppe. Billederne herunder er fra Gunlom.
DSC04600 IMG_0741 DSC04628
Efter at have badet og vandret ned igen, kørte jeg tilbage til Pine Creek, og drejede mod syd igen. 50 km før Katherine drejede jeg ind mod Edith Falls. Her var vejen asfalteret, hvilket normalt er lig med mange mennesker. Og der var da en del som var kørt derud for at få en dukkert. Edith Falls var nok lidt skuffende efter Gunlom Waterfall Creek.
DSC04656 DSC04663 DSC04664
Efter en svalende dukkert kørte jeg til Katherine, hvor jeg skulle mødes med Susanne, Cassandra og Brent på Knotts Crossing Motel.