tirsdag den 14. september 2010

Bushfire & Robin Hood

13/9: Darwin. Dagen startede med at vi kunne lugte røg udenfor, men vi tænkte ikke videre over dette. Så jeg kørte op til lossepladsen med det sidste stykke hegn.

DSC03514 Efter morgenmad og losseplads tog jeg en tur ind til Darwin, hvor jeg ville besøge Museum of Art. Der var en flot udstilling af Aboriginal kunst og lidt om stormen Tracy som ramte Darwin i 1974. Der var meget flot at se på, og jeg brugte således et par timer på museet. Tilknyttet museet er også det gamle fængsel i Darwin, så jeg kørte derud.

På vejen hjem til Howard Springs, så jeg at røgen havde udviklet sig yderligere, og så tog nysgerrigheden over. Jeg kørte efter røgen, og fandt at områder af baglandet bag Susannes grund var i brand. Branden kom dog under kontrol iløbet af eftermiddagen.

Hertil aften har vi været i biografen og se Robin Hood, men det var udenfor og vi sad i strandstole. Fin ide og god film.

DSC03567DSC03568