tirsdag den 6. maj 2014

Tirsdag den 6. Maj 2014, Arta og Ermita De Betlem

Efter gårdsdagens fest, kunne der idag soves lidt længe. omkring kl. 9 mødtes vi alle udenfor hotellet, hvor 2 mindre busser holdt klar til at køre os til Arta. I Arta kørte vi igennem byens smalle gader op til Arta-borgen. Arta er en middelalderby. Vi gik rundt deroppe og så en mageløs udsigt udover det meste af denne del af øen, og byen. Vi gik de 182 trin ned til byen, hvor vi besøgte byens rådhus. Undervejs ned kom vi forbi sant Salvador kirken, og fik historier på om djævle dyrkelse.

Vel nede i byen, gik på strøget, hvor der idag er marked. Et vældigt leben, og der blev så sandelig solgt alt fra kaniner til olie på flaske. Vi fik en times tid til at gå rundt og snuse til de mange varer, og jeg fik da også en lille is. Det skal naturligvis nævnes at vejret er meget fint, og temperaturen er omkring de 25 grader.

Efter lidt vandren omkring i bymidten skulle vi ud imod Ermita De Betlem. vi kom forbi et parkområde, hvor der var borde og bænke, så her dækkede vi op med de rødternede duge. Kirsten på hotellet havde sørget for sandwich med henholdsvis; skinke/ost, Spegepølse og tun. Lone havde købt 2 slags ost, og til sidst var der kaffe og sandkage.

DSC00437 DSC00483 DSC00531

Efter en vellykket frokost i det fri, kørte vi op til Ermita De Betlem klosteret. Herfra skulle de der ville gå ned til stranden. en gåtur på omkring 6 km ned ad bjerget. Vi gik 7,45 km, 270 højdemeter ned og det tog med fotostop og deslige lige godt 3 timer. En dejlig tur med mange gode historier undervejs.

Vi blev alle samlet op af bussen, og kørte tilbage til vort hotel. Jeg benyttede tiden op til aftensmaden, med en tur i poolen.