lørdag den 28. august 2010

28/8 Hav Kajak på Fitzroy Island

IMG_0208 Idag skulle jeg møde ved Reef Fleet Terminalen kl. 8, for at få diverse billetter og en kupon til frokost. Det tog 45 minutter at sejle til Fitzroy Island. Vel ankommet bliver vi budt velkommen af vores guide, Elise, som fortæller at vi skal mødes ved hav kajakkerne kl. 10.
IMG_0149 Efter gennemgang af padling og sikkerheds instrukser, bliver vi iklædt en sikkerhedsvest og får udleveret snorkel udstyr. Jeg skal så sejle sammen med en pige fra Jugoslavien, hun vil dog ikke styre, så den ære får jeg så. Det gik nu ret fint, det sværeste var egentlig balancen. Vi sejler afsted i en gruppe på 4 havkajakker og så guiden Elise. Vi skulle have været på stranden ved Lille Fitzroy, men vinden kom fra  Sydøst, så det var ikke muligt at passere de høje bølger af hensyn til sikkerheden. Så vi sejlede derud i nærheden og vendte så om og sejlede lidt tilbage, og fandt en strand. Vi kunne nu hoppe i vandet og snorkle lidt på det lille rev som er rundt om Fitzroy Island. Det var flot, og en god forsmag på hvad venter på mandag på Outer Barrier Reef.
IMG_0161 IMG_0198  IMG_0153
Eftermiddagen brugte jeg på en gåtur ind i regnskoven på Fitzroy Island. Her stødte jeg på en af de lokale beboere, en stor Goana Øgle.
IMG_0212 IMG_0226