torsdag den 26. august 2010

26/8 Tangalooma Island Resort

DSC02333 Så kom dagen hvor jeg skulle rigtig tidlig op, for at tage en taxa 20 km mod nord til Tangalooma færgen. Det var utroligt koldt imorges, sådan lige omkring 12 grader. Men jeg var besluttet omkring at jeg ville derover i shorts, så jeg tog en jakke med, god ide.

DSC02336 Vi tog afsted fra havnen i Pinkenba kl. 7.30 og landede på Tangalooma Resort kl. 8.15. Det var stadig lidt koldt, men det blev hurtigt opvejet af en gåtur langs stranden til de skibsvrag der er ud for kysten i den nordlge ende af øen. Og så så jeg oså en katamaran færge styre lige direkte mod stranden, fandt dog ud af at det var bilfærgen.

DSC02411 DSC02418 Efter frokost, skulle vi mødes til en ørken safari, og det var noget af en køretur ind igennem skoven/bushen, og så pludselig dukker dette kæmpe område op midt på øen, der er sand så langt øjet rækker. Vi kører ned i en dalsænkning og her stopper bussen så. Nu skal vi gå op på klitten med et bræt, og så køre ned igen liggende på brættet. Hastigheden kunne nå op på 40 km/t. Det var vildt sjovt.

DSC02456 Da jeg kom tilbage til resortet igen, skulle jeg have tiden til at gå, inden vi skulle fodre delfiner. Så jeg tog med på en Quad Bike tur, rundt på øen. Men så kom det som jeg havde ventet på hele dagen, nemlig Delfin fodringen. Jeg kan kun sige WAUHHH sikken en oplevelse, at håndfodre vilde delfiner.