lørdag den 4. februar 2012

4/2-12 Maungawhau

Efter at have fået morgenmad på hotellet og efterfølgende skiftet værelse, så begav jeg mig ud til lufthavnen for at aflevere min bil (jeg har kørt 1436 km i min Yaris). Da dette var overstået, stog jeg på AirBussen ned til centrum. Mit hotel tilbyder gratis transport til/fra Lufthavnen. Så det billigste var helt klart at betale 26 NZ$ for en billet tur/retur til City/Lufthavn.
DSC00786 Kiwi skulptur DSC00794
I Auckland centrum gik jeg først en tur på Queen Street, og fandt senere frem til at jeg ville en tur med rutebus ud til Maungawhau (Mt. Eden), som er det højeste naturlige punkt i Auckland – 196 meter over havet. Samtidig er det også en udslukt vulkan som sidst var i udbrud for 28.000 år siden, Krateret er 50 meter dybt. Det har indtil fornyligt været muligt at køre op til toppen i bil, men det er der lukket for. Så jeg gik på mine trænede ben til toppen, god workout.
Vel oppe på Mt. Eden, kunne man se ud over hele Auckland, helt fantastisk udsigt. Så manglede der kun lidt solskin og lidt færre skyer. Men New Zealand er jo “Landet med den lange hvide sky”.
Mt. Eden DSC00807 DSC00805
Da jeg var kommet ned igen og havde kørt lidt i bus, var jeg tilbage i Auckland City. Jeg gik en tur rundt og op forbi SkyCity, og så videre ned i  Katmandu butikken og handle lidt ind før jeg skal hjem til DK imorgen. Tog så turen med AirBus ud til Lufthavnen og derfra efter et opkald til hotellet videre til hotellet med shuttlebussen. Aften skal bruges på at få alt pakket ned i kuffert og håndbagage, og vejet ned til 23 kg i kuffert og 7 kg i håndbagage.
Vi ses i Danmark….. og snart i ny bil…..