fredag den 3. februar 2012

3/2-12 Ændring i Planerne

Som en god vane, ringer jeg altid til hotellerne fra morgenstunden, blot for at tjekke min booking. Thank God – min næste overnatning ved Kai Iwi Lakes, havde glemt min email bestilling og var taget på ferie. Så jeg ringede til Hotellet i Auckland og de kunne hjælpe med en ekstra overnatning, dog skal jeg skifte hotelværelse i morgen.
Så da alt dette var på plads, kunne turen imod Auckland starte. Det var lidt overskyet her til morgen, og alt tydede på let regn, så det var bare om at komme afsted.
DSC00598 DSC00605
Jeg fulgte “Twin Coastal Highway” til  Narrows, som egentlig ikke er en by, blot et færgeleje i nærheden af Kohukohu. Jeg skulle med færgen over til Rawene. Turen tager kun 10 minutter og koster 16$. Alternativet var at køre en omvej på omkring 100 km. Færgen var på vej fra havn da jeg ankom, men den bakkede tilbage da den så mig ankomme. Så jeg kom med på den 1. overfart. I Rawene gik jeg ind til købmanden og købte lidt koldt vnd og benyttede også lige de offentlige toiletter.
DSC00657 DSC00644
Så fortsatte turen sydpå, ned imod Waipoua Forest, hvor jeg skulle finde Tane Mahuta. Tane Mahuta er Konge i Skoven og over 2000 år gammel. Kongen er et kæmpe Kauri træ.
Tane Mahuta DSC00700 DSC00717
Efter at have besøgt denne kæmpe, kørte jeg videre ned imod Auckland. Jeg gjorde et kort stop i Dargaville og fortsatte så over imod Highway 1. Nu var jeg næsten på hjemmebane, havde i hvertfald kørt på denne strækning før, blot i nordgående retning. Omkring Auckland var jeg glad for min GPS. Vejene fletter ud og ind og det er helt tydeligt at jeg igen er kommet til en storby.